kezdőlap > vezetési tanácsadás és üzleti tervezés

Vezetési tanácsadás és üzleti tervezés

Senkinek nincs nagyobb szüksége elfogulatlan információkra, mint a vezetőnek (legyen az ügyvezető, vezérigazgató, a cég felelős döntéshozója egy-egy szakterületen, vagy éppen egyéni vállalkozó). A vezetőt körülvevő emberek azonban sokszor úgy írják le a dolgokat, ahogyan a saját székükből látják és sokszor nem veszik észre, hogy torz a kép. A csapat tagjai gyakran csak a mindannyiuk által ismert információkat beszélik meg, és rendszerint elmulasztják megosztani egymással az egyedi információkat. A vezetők jelenlétében munkatársaik óvatosan fogalmaznak, és kerülik a nehéz témákat. Pedig senkinek nem kell annyi életbevágó üzleti ügyben kimondania a végső szót, és ebből következően senkit nem fenyeget annyira az önbizalomhiány, mint a döntéshozót. Sőt, neki kell felvállalni a villámhárító szerepét is az üzleti kritikával szemben. Nem csoda hát, hogy a piramis tetején állók időnként tanácstalanok. Így van ezzel Ön is?

Einstein szerint: "A probléma megfogalmazása sokkal fontosabb, mint a megoldása, amely valószínűleg pusztán matematikai vagy tapasztalati tudás kérdése. Új kérdések, új lehetőségek megfogalmazásához, vagy ahhoz, hogy régi problémákat új szemszögből vizsgálhassunk, kreatív képzelőerő szükségeltetik."

Sajnos azonban ilyesfajta kreativitással ritkán találkozhatunk, különösen a kis- és középvállakozások vezetői esetében, akiket teljesen leköt a ma üzletének irányítása. S valljuk be őszintén, ebbe a csoportba sorolható a mai vállalkozások legtöbb menedzsere. Bizonyára Ön is ismeri azt a kellemetlen érzést, amikor biztos abban, hogy valami nem működik megfelelően, de nem találja a probléma forrását. Ugye, tapasztalt már Ön is ilyet?

Következésképpen Önnek olyan rendszerre van szüksége, amelynek segítségével strukturáltan gondolkodhat a problémák megfogalmazásán, ezáltal hatékonyabbá válhat azok megoldásában, illetve esetleges jövőbeli problémák előrejelzésében és megelőzésében. Kulcs az üzleti terv összeállításához >>

A tervezés hiánya miatt számos cég lehetőségei alatt teljesít, sőt, néha idő előtt tönkremegy anélkül, hogy valaha is kiderülne a csőd valódi oka. A siralmas végeredmény legtöbbször elkerülhető lenne.

Már hallom is a következőket: "Mi készítünk értékesítési előrejelzéseket, foglalkozunk pénzügyi tervezéssel is." Nos, annak ellenére, hogy a pénzügyi mutatók igen fontos meghatározói egy szervezet teljesítményének, nem adnak elegendő gyakorlati útmutatást arra nézve, hogy a vállalat hogyan érje el a kitűzött célokat.

Erről szól a marketingterv, azaz a marketingcélokról (mit akarunk elérni?) és a marketingstratégiákról (hogyan kívánjuk elérni?). Függetlenül attól, hogy az Ön cége kicsi vagy nagy, induló vállalkozás vagy piacvezető cég, hazai vagy külföldi tulajdonban van, terméket vagy szolgáltatást értékesít, szüksége van egy átfogó, hosszú távú marketingszemléletre, és egy rövid távú marketingtevékenységre. Persze, csak akkor, ha Ön versenytársai elé akar kerülni, és a nehezen megszerzett versenyelőnyét szeretné folyamatosan fenntartani. Kulcs a marketingterv elkészítéséhez >>

Jó tanács: Felejtse el a könnyen emészthető, készen kapható marketingpirulákat, amelyek egyszerűen elérhető, gyors sikereket ígérnek! Nem állítom, hogy ezek közül egyik-másik eszköz nem segíthet valamelyest az üzletmeneten. Sőt, egyeseket külön-külön alkalmazva is juthatunk bizonyos eredményre. Egy alapos elemzést nélkülöző taktikai lépés azonban sosem vezet olyan messzire, mint a jól átgondolt stratégiára épülő, gondosan kijelölt irányba tett lépések sorozata. Gondoljon csak bele! Egy bútorokkal telezsúfolt, sötét szoba egyik sarkától mennyivel egyszerűbb eljutni a másikig, ha valaki felkapcsolja a villanyt.

"Tanulj a tegnapból, élj a mának és reménykedj a holnapban. A legfontosabb azonban, hogy ne hagyd abba a kérdezést." Az idézet Albert Einsteintől, a relativitáselmélet megalkotójától való, s talán ma még igazabb, mint megfogalmazásának idején.

Egy folyamatosan változó világban létfontosságú a szervezetek váltásra való képessége. A sikeres változtatási kezdeményezéseket minden esetben mi hozzuk meg, nem maguktól születnek. A kiváló cégek fő ismertetőjele, hogy helyes döntéseket hoznak, és azokat rövid idő alatt valósítják meg. Problémamegoldás és döntéshozatal >>

Alapszabály: egy gyorsan végrehajtott jó döntés többet ér, mint egy lassan kivitelezett briliáns döntés.

A nagy üzleti lehetőségek sajnos ritkák, s időzítésüket a vállalatok szinte sosem tarthatják ellenőrzésük alatt. Ezért fontos, hogy készen álljunk és megragadjuk a kedvező alkalmat. A ködös jövőbe tekintve elsősorban a rendellenességeket kell észrevennünk: olyan kezdeményezéseket, amelyeknek működniük kellene, mégsem teszik, és azokat, amelyek az üzleti logika ellenére mégis működnek. Az aktív várakozás időszakaiban kutatnunk kell a jövőt, és észre kell vennünk az esetleges fenyegetésekre vagy a kínálkozó lehetőségekre utaló jeleket. Nem állítom, hogy ez könnyű feladat. Persze, ha neki sem kezdünk, akkor szinte biztosan elszalasztjuk az alkalmat. Bezzeg a versenytársaink!

tovább a kapcsolatfelvételhez >>

referenciáink vezetési tanácsadás és üzleti tervezés területén >>

szolgáltatásaink

kapcsolatfelvétel

üzletviteli tippek


 
   
 
Ötlethíd Kft.